joi, 6 septembrie 2012

Cum ar trebui sa fie activitatea intr-un call center ....




"Durata timpului de munca, legea si activitatea de Call Center
Posted on 28 June 2011 by ruxandra
Durata normala a timpului de munca este de 8 ore/zi, 40 ore/saptamana pentru angajatii apti de munca de peste 18 ani, totusi legea ne ofera posibilitatea sa optam pentru o repartizare diferita a acestor ore pe parcursul zilelor unei saptamani, in functie de specificul activitatii, respectand numarul de ore la nivel de saptamana.

Pentru un Call Center este o reglementare binevenita. In felul acesta se pot acoperi perioadele mai aglomerate si se pot elibera perioadele mai libere.

Exista avantaje atat pentru angajator cat si pentru angajat:

- Angajatorul isi distribuie numarul de angajati in functie de incarcare

- Angajatul poate folosi perioadele libere pentru probleme personale: studii, vizite medicale, rezolvarea altor probleme pentru care ar trebui sa se invoiasca.

Un angajat cu norma intreaga poate primi saptamanal un numar de cel mult 8 ore suplimentare de munca.

Un angajat cu fractie de norma nu poate primi ore suplimentare. Pentru astfel de cazuri se modifica fractia de norma – se trece de la 4 ore la 6 ore sau se trece la norma intreaga de munca.

Daca un angajat munceste 12 ore/zi va primi in continuarea acestora un repaus de 24 de ore.

O solutie adaptabila pentru Call Center este intocmirea programului alaturi de angajati, asta si pentru ca programul este unul flexibil. Se dau intervalele care trebuie acoperite, apoi angajatii se inscriu pentru ele astfel incat sa se acopere toate.

In cazul in care programul este creat de altcineva recomandarea este sa se permita efectuarea schimburilor de ore.

Atentie! In cazul repartizarii diferite a numarului de ore lucrate pe zile sa se respecte celelalte reglementari (de ex. Un angajat ar prefera sa lucreze intr-o zi 12 ore si a doua zi iar 12 pentru a avea inca o zi libera in timpul acelei saptamani pe care sa o lege cu alte doua, insa obligatia legala este sa ii dati imediat un repaus de 24 de ore)

Angajatorul trebuie sa se asigure ca:"..............restul articolului il gasiti aici:

http://relatiiclienti.ro/agenti-call-center/durata-timpului-de-munca-legea-si-activitatea-de-call-center/

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu