Statut

Statutul este in curs de elaborare,il vom publica in scurt timp,va rugam reveniti!

Statut

STATUTUL SINDICATULUI SINDICAT CALL CENTER ROMANIA (SCCR)

CAPITOLUL I. DISPOZITII GENERALE
Art.1 (1) SINDICATUL SINDICAT CALL CENTER ROMANIA este o organizatie constituita in
scopul apararii si promovarii intereselor profesionale, economice, sociale,
culturale si sportive ale membrilor sai si a drepturilor acestora, prevazute in
legislatia muncii si in contractele colective de munca.
(2) Sindicatul s-a constituit in baza dreptului de asociere consacrat de art.40
alin.1 din Constitutia Romaniei, a liberului consimtamant si in conformitate cu
prevederile legale cu privire la sindicate.
(3) SINDICATUL SINDICAT CALL CENTER ROMANIA va avea constituite grupe sindicale
Art.2 Principiile care stau la baza organizarii si functionarii sindicatului sunt:
a) functionarea in baza statutului propriu;
b) independenta fata de organele de stat, partide politice sau alte organizatii;
c) nimeni nu poate fi constrans sa faca parte sau nu, ori sa se retraga sau nu din
sindicat;
d) posibilitatea ca o persoana sa poata face parte dintr-un singur sindicat;
e) libertatea sindicala manifestata pe cele trei planuri: individuala, intre
sindicate concurente si intre sindicat si patronat.
Art.3 (1) Sindicatul nu poate face parte, in acelasi timp, decat dintr-o singura
federatie.
(2) SINDICATUL SINDICAT CALL CENTER ROMANIA
CAPITOLUL II. DENUMIREA, SEDIUL SI SCOPUL CONSTITUIRII SINDICATULUI
Art.4 Denumirea organizatiei este  SINDICAT CALL CENTER ROMANIA.
Art.5 Sediul sindicatului
Art.6 Sindicatul are in principal urmatoarele obiective (scopuri):
a) sa reuneasca salariatii din toate call center-urile afiliate, astfel
incat prin colaborare sa promoveze si sa apere interesele profesionale, economice,
sociale, culturale si sportive prevazute in legislatia muncii si in contractele
colective de munca;
b) sa promoveze si sa intretina relatii de colaborare si solidaritate cu
organizatiile sindicale de ramura:
c) sa actioneze pentru repunerea in drepturi depline a membrilor sai in cazul in
care se constata ca acestea au fost incalcate abuziv, prin acte sau fapte ilegale;
d) sa acorde ajutoare materiale membrilor de sindicat, aflati in situatii
deosebite;
e) sa vegheze la asigurarea conditiilor normale de munca, pentru a preveni
imbolnavirile profesionale si accidentele de munca;
f) sa negocieze cu patronul sau reprezentantul acestuia contractul colectiv de
munca si sa acorde asistenta, la cererea membrilor sai, in cazul negocierii
contractelor individuale de munca;
g) sa reprezinte interesele membrilor sai, prin presedinte (lider) sau membrii din
comitetul de sindicat in raporturile cu patronul, autoritatile statului, puterii
administrative si judecatoresti locale.
CAPITOLUL III. CALITATEA DE MEMBRU AL SINDICATULUI
Art.7 (1) Conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca un salariat pentru a fi
membru de sindicat:
a) sa fie salariat (sau fost salariat )cu contract de munca intr-un call center din Romania;
b) sa nu fi fost exclus din sindicat pentru motive de incalcare a prevederilor
statutare;
c) sa intocmeasca o cerere de inscriere care sa cuprinda:
- numele si prenumele, domiciliul si data nasterii;
- locul de munca;
(2)Conditia pe care trebuie sa o indeplineasca o persoana pentru a putea fi aleasa
in conducerea sindicatului:
a)sa fie membru de cel putin 9 luni al SINDICATULUI SINDICAT CALL CENTER ROMANIA
b) sa aiba capacitate de exercitiu deplina;
c) sa nu execute pedeapsa complementara a interzicerii dreptului de a ocupa o
functie sau de a exercita o profesiune de natura aceleia de care s-a folosit
condamnatul pentru savarsirea infractiunii;
Art.8 Aprobarea inscrierii in sindicat este de competenta comitetului de sindicat.
Art.9 Pierderea calitatii de membru de sindicat are loc in urmatoarele situatii:
a) la cererea scrisa a membrului de sindicat;
b) neplata cotizatiei nejustificat timp de 60 de zile calendaristice;
c) excluderea hotarata de comitetul de sindicat;
d) deces.
CAPITOLUL IV. DREPTURILE SI INDATORIRILE MEMBRILOR DE SINDICAT
A. DREPTURILE MEMBRILOR DE SINDICAT
Art.10 Membrii de sindicat au in principal urmatoarele drepturi:
a) sa aleaga si sa fie alesi in organele de conducere ale sindicatului;
b) sa participe la elaborarea unor proiecte de decizie de interes general;
c) sa fie informati asupra activitatii sindicale;
d) sa-si exprime liber propriile opinii;
e) sa-si exprime punctul de vedere, inainte de luarea unor hotarari, in ceea ce-l
priveste;
f) sa fie asistati juridic, gratuit, in cazul litigiilor de munca, la cerere;
g) sa primeasca ajutoare materiale sau financiare, in cazuri deosebite;
h) sa se retraga din sindicat, fara a avea obligatia de a arata motivele.
B. INDATORIRILE MEMBRILOR DE SINDICAT
Art.11 Membrii de sindicat au in principal urmatoarele indatoriri:
a) sa respecte statutul SINDICATULUI SINDICAT CALL CENTER ROMANIA la care a
aderat;
b) sa participe si sa sustina activitatea sindicala, inclusiv prin plata cotizatiei
lunare, stabilita de Adunarea generala:
c) sa achite cotizatiile restante cu penalitatile stabilite de comitetul de
sindicat, eventualele daune materiale pricinuite sindicatului din culpa sau cu
intentie;
d) sa actioneze permanent in vederea realizarii hotararilor si deciziilor luate de
organele de conducere ale sindicatului;
e) sa apere democratia sindicala, drepturile, libertatea si independenta
sindicatului;
f) sa respecte intocmai legislatia in vigoare, cu privire la activitatea sindicala.
Art.12 Drepturile si obligatiile celui ce solicita retragerea din sindicat
inceteaza de la data inregistrarii cererii.
C. FORME DE LUPTA SINDICALA
Art.13 In vederea realizarii scopului pentru care a fost creat, sindicatul are
dreptul sa foloseasca mijloace specifice cum sunt: negocierile, procedurile de
solutionare a litigiilor prin mediere sau conciliere, petitia, protestul,
pichetarea, mitingul, demonstratia si greva.
D. SANCTIUNI
Art.14 (1) In cazul nerespectarii obligatiilor statutare, a hotararilor si
deciziilor organelor de conducere ale sindicatului, cei vinovati vor fi
sanctionati, in functie de gravitatea faptelor sau actelor comise, cu:
a) mustrare;
b) avertisment;
c) revocarea din functie, in cazul organelor de conducere;
d) excludere din sindicat
(2) Pentru membrul de sindicat, fara functie de conducere, sanctiunea se aplica de
catre comitetul sindicatului, in baza unor cercetari si analize prealabile, dupa
ascultarea sau primirea in scris a punctului de vedere a celui implicat.
(3) Sanctiunea propusa unui membru de sindicat care face parte din conducerea
sindicatului, devine valida, dupa aprobarea data de Adunarea generala ordinara sau
extraordinara.
Art.15(1) Sanctiunea se comunica in scris celui in cauza, in termen de 15 zile de
la data hotararii.
(2) Decizia de sanctionare poate fi contestata in termen de 15 zile de la data
comunicarii, la organul ierarhic superior sau la instanta de judecata competenta.
(3) Contestatia privind revocarea sanctiunii, suspenda executarea pana la
solutionarea cauzei. Celelalte drepturi si obligatii ce decurg din calitatea de
membru de sindicat, raman neatinse.
CAPITOLUL V. NIVELUL COTIZATIILOR. MODUL DE INCASARE
Art.16 (1) Fiecare membru de sindicat va plati o cotizatie lunara stabilita de
Adunarea Generala, deductibila din baza de calcul a impozitului pe venit, in
cuantum de maxim 1% din venitul brut realizat.
(2) Incasarea cotizatiilor se va face de catre un membru de sindicat, desemnat de
comitetul de sindicat sau prin retinere pe statul de plata.
(3) Modalitatea de incasare va fi stabilita de sindicalisti, in Adunarea generala.
CAPITOLUL VI. PATRIMONIUL
Art.17 (1) Patrimoniul SINDICATULUI SINDICAT CALL CENTER ROMANIA se poate compune
din bunuri mobile si imobile, mijloace financiare. Patrimoniul sindicatului este
indivizibil si netransmisibil intre membri acestuia si este format din:
a) Patrimoniul initial al SINDICATULUI SINDICAT CALL CENTER ROMANIA se compune
din taxele de inscriere ale membrilor.
b) cotizatiile lunare ale membrilor de sindicat;
c) donatii din partea persoanelor fizice si juridice din tara sau din strainatate;
d) alte surse.
(2) Patrimoniul este transmisibil, in caz de dizolvare sau desfiintare, Federatiei
Sindicatelor  la care sindicatul este afiliat numai dupa ce au fost achitate contributiile depuse de principalii membri fondatori.
(3) Evidenta patrimoniului se va face in conformitate cu prevederile legale in
materie.
CAPITOLUL VII. ORGANELE DE CONDUCERE ALE SINDICATULUI
Art.18 Organele de conducere ale SINDICATULUI SINDICAT CALL CENTER ROMANIA sunt:
a) Adunarea generala;
b) Comitetul de sindicat.
Art.19 (1) Membrii Comitetului de sindicat se aleg prin vot secret, din randurile
membrilor de sindicat.
(2) Membrii alesi sunt reeligibili.
(3) Durata unui mandat este de 5 ani.
A. ADUNAREA GENERALA
Art.20 (1) Adunarea generala este organul de conducere suprem al sindicatului, se
intruneste in sedinte ordinare, o data pe an, inainte de sfarsitul lunii martie si
in sedinte extraordinare, ori de cate ori este nevoie.
(2) La sedinta vor participa membri din conducerea operativa a SCCR, fara a avea
drept de vot.
(3) La Adunarea Generala participa delegati conform normei de reprezentare
stabilita in sedinta de comitet de pregatire a Adunarii Generale.
(4) Convocarea adunarii generale ordinare se face de catre comitetul de sindicat,
cu cel putin 15 de zile inainte de inceperea lucrarilor.
(5) Convocarea adunarii generale extraordinare se face la cererea a cel putin 2/3
din numarul membrilor comitetului de sindicat sau la cererea unei treimi din
numarul reprezentantilor sindicali de call center. Adunarea se va tine la locul
stabilit, in cel tarziu 15 de zile de la data inregistrarii cererilor.
(6) Adunarea generala ordinara sau extraordinara este statutar intrunita in
prezenta a 2/3 din numarul delegatilor convocati.
(7) In situatia nerealizarii prezentei statutare, adunarea generala se va intruni
in urmatoarele 15 zile. La convocarea a doua, prezenta necesara va trebui sa fie de
cel putin jumatate plus unul din numarul delegatilor convocati.
(8) Membrii care doresc sa supuna dezbaterii propuneri de imbunatatire a
activitatii, proiecte de decizii, trebuie sa trimita aceste materiale comitetului
de sindicat, cel mai tarziu cu 7 zile inainte ca adunarea generala sa aiba loc.
(9) La inceputul adunarii generale vor fi alese persoanele care vor conduce
lucrarile.
(10) Adunarea generala ordinara si extraordinara hotaraste cu 2/3 din numarul
voturilor exprimate in urmatoarele probleme:
- aprobarea, modificarea sau abrogarea statutului;
- comasarea, divizarea sau dizolvarea sindicatului.
In toate celelalte cazuri, hotararile se adopta cu majoritatea simpla, din numarul
voturilor exprimate.
(11) Fiecare participant la Adunarea generala are dreptul la vot liber exprimat
care se exercita numai personal.
Art.21 Atributiile Adunarii generale ordinare si extraordinare:
a) aproba ordinea de zi si problemele de procedura;
b) analizeaza activitatea sindicatului dintre doua adunari si aproba raportul de
activitate al comitetului de sindicat si raportul comisiei de cenzori;
c) aproba proiectul de buget si executia bugetara a anului precedent;
d) alege prin vot secret presedintele (liderul), membrii comitetului de sindicat si
comisia de cenzori;
e) numeste comisia de negociere a contractului colectiv de munca
f) hotaraste asupra modelelor, insemnelor proprii (drapel, insigne, etc.);
g) aproba sanctiunile propuse impotriva membrilor din comitetul de sindicat;
h) aproba afilierea sindicatului la o singura federatie sindicala;
i) adopta, modifica si abroga statutul sindicatului;
j) aproba comasarea, divizarea sau dizolvarea sindicatului;
k) hotaraste asupra declansarii, desfasurarii si incetarii grevei cu respectarea
prevederilor legale.
l) Adunarea Generala poate delega competente Comitetului de sindicat.
B. COMITETUL DE SINDICAT
Art.22 (1) Comitetul sindicatului este compus din 9 membri, astfel:
- presedinte;
- prim-vicepresedinte;
- secretar;
- 6 vicepresedinti.
Art.23 (1) Comitetul de sindicat este organul de conducere executiv care pune in
aplicare hotararile adunarii generale.
(2) Comitetul de sindicat se intruneste in sedinte ordinare trimestriale si in
sedinte extraordinare, ori de cate ori este nevoie.
(3) Comitetul de sindicat functioneaza statutar in prezenta a doua treimi din
numarul membrilor sai si ia hotarari cu majoritatea simpla din numarul voturilor
exprimate.
(4) Convocarea sedintelor se face de catre presedinte sau prim-vicepresedinte, in
lipsa primului - sau la cererea a o treime din numarul membrilor sai.
Art.24 Atributiile Comitetului de sindicat:
a) asigura conducerea sindicatului intre adunarile generale;
b) consulta si informeaza reprezentantii sindicali de magazin sau supleantii
acestora in toate problemele de interes comun;
c) gestioneaza patrimoniul sindicatului in limitele aprobate de adunarea generala;
d) stabileste competentele comisiilor de specialitate (exemplu: comisia
social-economica, comisia cultural-sportiva; etc.)
e) elaboreaza si supune aprobarii Adunarii generale proiectul bugetului de venituri
si cheltuieli pentru anul in curs si executia bugetara pentru exercitiul financiar
incheiat;
f) aproba ajutoare materiale sau financiare membrilor de sindicat aflati in
situatii deosebite - in limita prevederilor bugetare, la propunerea
reprezentantilor sindicali de magazin;
g) participa, la cerere, la aplanarea conflictelor intervenite intre membrii de
sindicat si conducerea companiei.
CAPITOL VIII GRUPELE SINDICALE
Art.25 (1) Grupele sunt organizatii sindicale fara personalitate juridica, cu cont
deschis la banca prin grija SINDICATULUI SINDICAT CALL CENTER ROMANIA.
(2) Grupele sindicale sunt reprezentate de cate un reprezentant sindical de magazin
sau de supleantul acestuia.
(3) Grupa sindicala se intalneste cel putin o data pe an, cu cel putin o luna de
zile inaintea Adunarii generale a sindicatului. In sedinta anuala a grupei
sindicale membrii de sindicat aleg reprezentantul sindical de magazin si doi
supleanti ai acestuia. Sedinta anuala a grupei sindicale este statutar intrunita in
prezenta a ¼ din numarul membrilor de sindicat. Propunerile aprobate in sedinta
grupei sindicale sunt transmise tuturor membrilor care voteaza pe baza de tabel
nominal. Vor fi declarati alesi cei care intrunesc 50% plus 1 din voturile
membrilor de sindicat.
CAPITOLUL IX COMISIA DE CENZORI
Art.26 (1) Comisia de cenzori este formata din 3 membri, alesi de catre Adunarea
generala si se intruneste anual sau ori de cate ori este nevoie.
(2) Comisia de cenzori are ca atributii: verificarea activitatii financiare a
sindicatului si consilierea membrilor Comitetului de sindicat asupra oportunitatii
si legalitatii operatiunilor financiar-contabile ale sindicatului.
(3) Rapoartele comisiei de cenzori se prezinta Comitetului de sindicat si sunt
supuse aprobarii adunarii generale ordinare sau extraordinare.
(4) Presedintele comisiei de cenzori participa de drept la sedintele comitetului de
sindicat, avand drept la opinie, fara a avea drept de vot.
CAPITOLUL X. DIVIZAREA, COMASAREA SAU DIZOLVAREA SINDICATULUI
Art.27 (1) La cererea scrisa a 1/3 din numarul membrilor de sindicat, adunarea
generala poate lua in discutie si hotari asupra divizarii, comasarii sau dizolvarii
sindicatului.
Art.28 In cazul in care sindicatul nu mai poate functiona din lipsa fondurilor
financiare, dizolvarea fiind iminenta si convocarea adunarii generale nemaifiind
posibila, lichidarea judiciara si patrimoniala se va face de catre comitetul de
sindicat, potrivit prevederilor legale.
Art.29 Cotizatiile incasate, precum si alte bunuri dobandite de sindicat,
indiferent de natura titlului de proprietate, nu pot face obiectul unei cereri de
restituire.

CAPITOLUL XI. DISPOZITII FINALE
Art.31 Sindicatul are dreptul la stampila, sigiliu, drapel si alte insemne proprii.
Art.32 Orice actiune care nu figureaza in cuprinsul prezentului statut nu poate
face obiectul nici unei aprobari in fata nici unui organ de conducere al
sindicatului.
Art.33 Necunoasterea statutului nu va putea fi invocata niciodata in vederea
insusirii unor drepturi sau a sustragerii de la unele obligatii asumate prin
inscrierea in sindicat.
Art.34 Organele de conducere ale sindicatului pot lua orice hotarare pentru bunul
mers al activitatii, daca prin aceasta nu incalca drepturile si libertatile altora,
ordinea publica sau bunele moravuri.
Art. 35 Prezentul statut a fost adoptat de membrii fondatori ai SINDICATULUI
SINDICAT CALL CENTER ROMANIA in sedinta constitutiva .

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu